عضویت در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور

شرکت دانش‌بنیان طراحان سفید به صورت رسمی در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و صنایع خلاق، عضو شد. پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات حامی و پشتیبان تمامی شرکت‌های فناوری در حوزه آی.سی.تی است که «به مرحله محصول رسیده و قصد ورود به بازار فناوری آی.سی.تی در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی را دارند».

بین‌المللی‌سازی و توسعه همکاری‌­های بین‌المللی شرکت‌های فناور عضو، از جمله مهمترین برنامه‌های پارک فاوا است. پارک فاوا، به عنوان اولین پارک بازار محور کشور، به دنبال «تبدیل شدن به یک پارک فناوری در کلاس جهانی با حضور شرکت‌های نامی و پیشرو داخلی و بین‌المللی و معتبرترین مرکز توسعه فناوریICT و کسب­ و کارهای مرتبط با آن در کشور است». با توجه به این رویکرد بین‌المللی، پارک فاوا علاوه بر کمک به بین‌المللی شدن شرکت‌های فناور داخلی، همچنین آمادگی فراهم ساختن زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز برای جذب شرکت‌های بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیز دارد.

تأسیس پارک‌های علم و فناوری جدیدترین رویکرد کشورها به مقوله دانش و فناوری است که با هدف عملیاتی کردن آموخته‌های علمی در محیط کسب­ وکار، فراهم سازی زیرساخت بقاء، رشد و توسعه شرکت‌های نوپا و در نهایت افزایش ثروت جامعه از طریق ترویج و گسترش نوآوری مبتنی بر فرهنگ رقابت در میان شرکت‌های عضو در هر پارک علمی و فناوری است. در همین راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) با هدف حمایت از واحدهای فناور و کسب و کارهای فعال در حوزه ICT، در سال 1396 اقدام به تأسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) کرد. پارک فاوا به عنوان یک پارک ملی، در حال حاضر قطب تولید فناوری در کشور و نیز ارائه دهنده خدمات، تسهیلات و تجهیزات برای شرکت‌های فناور داخلی در حوزه آی.سی.تی محسوب می‌شود.

هدف نهایی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، جذب شرکت‌ها و واحدهای فناور داخلی و خارجی، ارتقاء آن‌ها در حوزه تولید محصولات آی.سی.تی مدرن، و تسهیل حضور آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی است.

آدرس وب سایت پارک فناوری اطلاعات و ارتباط کشور: https://ict-park.ir

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *