عضویت رسمی در انجمن بلاکچین ایران

شرکت دانش‌بنیان طراحان سفید در انجمن بلاکچین ایران به صورت رسمی عضو شد. طراحان سفید از شرکت‌های قدیمی و فعال حوزه بازی، صنایع خلاق است که دارای دپارتمان‌های تخصصی بلاکچین و متاورس بوده و در این زمینه فعالیت تخصصی دارد.

انجمن فناوران زنجیره بلوک فعالیت خود را با نام “انجمن بلاکچین ایران” در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۶ و در خلال جلسات آگهی شده در سایت میتاپ که در حوزه بلاکچین، از بهمن ۱۳۹۲ در تهران برگزار می شد، آغاز نمود. حاضرین جلسه مذکور که همگی از فعالین صنعت بلاکچین ایران بودند، تصمیم به ایجاد سازمان مردم نهاد، برای جامعه بلاکچین ایران گرفتند. لذا با برگزاری انتخابات، اعضای هیئت موسس تعیین گردیدند و پس از رایزنی هیئت موسس انجمن؛ در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۶ با نام “انجمن بلاکچین ایران” اعلام موجودیت نمود. پس از آن هیئت موسس در طی جلسات خود، اقدام به تهیه و تدوین چارچوب اساسنامه نمود و نسبت به اقدامات اولیه مثل راه اندازی سایت و گروه ها و کانال های ارتباطی در شبکه های اجتماعی مختلف اقدام نمود.

همچنین در این مدت با برگزاری رویداد های متعدد در تهران و دیگر شهرهای کشور، فعالیت خود را در راستای ترویج این فناوری ادامه داد و با همکاری با نهادهای علمی از جمله دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، برای رشد و توسعه شبکه متخصصین و علاقمندان این فناوری تلاش نمود.

تلاشها برای ثبت رسمی و قانونی انجمن ادامه داشت تا نهایتا در تاریخ ۱۶/۲/۹۸  وزارت کشور مجوز این انجمن را صادر کرده و در تاریخ ۲۴/۴/۹۸ با نام “انجمن فناوران زنجیره بلوک” در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به عنوان سازمان مردم نهاد و انجمنی علمی و غیر انتفاعی به شماره ثبت ۴۷۷۰۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۸۴۷۰۶۷۰ به ثبت رسید و برای اطلاع عموم آگهی گردید.

وب سایت انجمن بلاکچین ایران: https://iranblockchain.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *