مراسم افتتاحیه طرح گیم دوجو در مشهد برگزار شد

رشد اقتصاد دیجیتال از طریق صنعت بازی‌های رایانه‌ای

همزمان با دهه مبارک فجر، مراسم‌ افتتاحیه طرح اشتغال‌زایی – اقتصادی با محوریت بازی‌های رایانه‌ای با عنوان گیم دوجو در محل آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ارم مشهد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور جوانان، فعالان اقتصادی، فرهنگی و علاقه‌مندان به حوزه بازی سازی همراه بود، جزییات طرح گیم دوجو توسط مهندس صادق جبلی، مدیرعامل شرکت طراحان سفید و معین اقتصادی حوزه بازی‌های رایانه‌ای استانداری خراسان رضوی، مطرح شد: «بازار بازی‌های رایانه‌ای در ایران تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۰ میلیون مخاطب رسیده و گردش مالی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی خواهد داشت که با اجرای این طرح، سهم ۲۰٪ از این بازار برای استان خراسان رضوی هدف گذاری شده است».

 

مهندس صادق جبلی مدیرعامل طراحان سفید

مهندس صادق جبلی مدیرعامل طراحان سفید

 

طرح گیم‌دوجو با هدف ایجاد چرخه کامل آموزش، تولید و نشر بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بر روی تیم‌ها و شرکت‌های نوپای محلی از ۲۵ بهمن ۹۸ شروع به کار می‌کند.
در این طرح بیش از ۱۰۰ نفر از افراد واجد شرایط، با گذراندن چند دوره آموزشی فشرده و ارزان قیمت سه ماهه، آماده ورود به بازار کار بازی‌های رایانه‌ای شده و سپس‌ می‌توانند از حمایت‌های تعریف شده در این ساختار استفاده نمایند.

در این مراسم، جناب آقایان مهندس روحبخش مدیریت فناوری استانداری خراسان رضوی، مهندس رحیمی مدیرکل سازمان فنی‌و حرفه‌ای، مهندس نخودچی مدیریت مرکز ارم نیز با سخنرانی بر ضرورت اجرای این طرح و توسعه اقتصاد استان در چارچوب مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی و فرهنگی استان تاکید کردند.

 

حمایت‌های طرح گیم دوجو در شاخه‌های استخدام در شرکت‌های فعال منطقه، جذب سرمایه برای تیم‌های ساخت بازی، همکاری با شتاب‌دهنده‌های مشهدی در راستای استفاده از زیرساخت آنها، حمایت‌های ویژه نشر بازی‌های برتر، معرفی به سازمان‌ها و ارگان‌ها جهت همکاری در ساخت بازی و ۵۰ میلیون تومان جایزه اعتبار ویژه نشر برای بازی‌های برتر در حوزه‌های مشخص تعریف شده‌اند.

جایزه ویژه بازی با موضوع سپهبد شهید سلیمانی، بازی با موضوع دهه فجر، شاهنامه فردوسی، امام رضا (ع) و بازی با فناوری‌های نوین تعریف شده و این جوایز ویژه محتوایی به تیم‌های برگزیده تقدیم خواهند شد.

علاقه‌مندان میتوانند با مراجعه به سایت gamedojo.ir درباره این طرح اطلاعات کسب کرده و برای حضور در این طرح ثبت‌نام‌ نمایند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *