دریافت نشان ققنوس در سامانه همگرا

شرکت طراحان سفید موفق به اخذ نشان و رتبه ققنوس در ساختار همگرا شد.

تعداد ۱۱۹ تیم و شرکت درخواست عضویت خود را در همگرا ۱۳۹۹ نهایی کردند که با در نظر گرفتن اعتبار تخصیص‌یافته به همگرا در سال جاری و نتایج ارزیابی ۶۸ تیم و شرکت حائز شرایط عضویت و دریافت رتبه در همگرا شده‌اند.

تلاش معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این است که با بهره‌گیری از تجربیات حمایت‌های ارائه شده به جامعه بازی‌سازی در همگرا ۱۳۹۸، در دوره جدید خدمات متنوع‌تری را با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی به شما ارائه دهد. لذا تغییراتی با تصویب شورای همگرا در دوره دوم انجام شد.

از مهمترین تغییرات صورت گرفته دراین دوره می‌توان به تسهیل شرایط ثبت‌نام، فرایند ارزیابی و سطح‌بندی اعضای این ساختار اشاره کرد. در فرایند ثبت­نام همگرا ۱۳۹۹ برخی پیش‌شرط‌ها مانند تعداد بازی منتشر شده و تعداد دانلود برداشته شد تا متقاضیان بیشتری بتوانند در این ساختار ثبت نام کنند. در فرایند ارزیابی نیز علاوه بر شاخص‌های «تولید»، عملکرد بازی‌سازان در حیطه «مخاطب و بازار» نیز توسط دو مجموعه «کافه‌بازار» و «تپسل» ارزیابی شد، همچنین ارزیابی «فرهنگی» پیرامون ۴ محور ابلاغی اولویت‌دار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد توسط کارشناسان فرهنگی انجام شد و در نهایت از مجموع این امتیاز‌ها، امتیاز نهایی لحاظ شده و براساس آن رتبه‌بندی صورت پذیرفته است.

رتبه‌های هفت‌گانه این ساختار در دوره جدید در ۴ سطح، دسته‌بندی می‌شوند. سطح یک از «بازی‌سازان رشدیافته» (رتبه‌های سیمرغ و هما)، سطح دو از «بازی‌سازان در حال رشد» شامل رتبه‌های ققنوس (شرکت‌ها) و شیردال (تیم‌ها)، سطح سه از «بازی‌سازان نوپا» شامل رتبه‌های هدیوش (شرکت‌ها) و یوز (تیم‌ها) و سطح چهار شامل «تیم‌های بازی‌سازی مستعد» با رتبه غزال خواهد بود. شایان ذکر است که بازی‌سازان سطوح یک و چهار همگرا ۱۳۹۹، در ارزیابی‌های این مرحله حضور ندارند و نحوه ارزیابی و عضویت بازی‌سازان حاضر در این سطوح در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

از تغییرات دیگر همگرا می‌توان به تمرکز بیشتر بر حمایت‌های صادراتی به اعضای این ساختار با همکاری «مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری» در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد. همچنین منابع حمایتی «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» جهت بهره‌برداری شرکت‌های عضو به ساختار اضافه شده است. منابع حمایتی ویژه‌ای نیز برای بهره‌مندی بازی‌سازان تولیدکننده «بازی‌های جدی» (بازی‌های هدفمند) اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *